Dla kogo?
Program Każdy uczeń to Uczeń Zdolny przeznaczony jest do prowadzenia zajęć z uczniami w wieku 6-10 lat, wykazującymi ponadprzeciętne zdolności i ciekawość świata. Za jego pomocą nauczyciel może odkrywać talenty, pasje uczniów i rozbudzać ich zainteresowania.
Przeznaczony jest dla nauczycieli klas I-III a materiał edukacyjny prowadzony w ramach pakietu Każdy Uczeń to Uczeń Zdolny prowadzony jest w formie projektów edukacyjnych.
Każdy uczeń to uczeń zdolny w pigułce
Czym wyróżnia się nasza oferta?
Kup dziś w Arante a otrzymasz w prezencie program Akademia Umysłu Pamięć
Co zawiera produkt?
Składa się z pięciu obszarów tematycznych a każdy z nich podzielony jest na pięć projektów edukacyjnych:
- Świat wokół nas:
- Projekt BURZA
- Projekt WULKAN
- Projekt WODA
- Projekt TĘCZA
- Projekt DZIEŃ i NOC
- Kompas, Mapa, GPS:
- Projekt KOSMOS
- Projekt BIEGUNY ZIEMI
- Projekt DŻUNGLA
- Projekt RAFA KORALOWA
- Projekt ŚWIATOWE NAJ-
- Wynalazki:
- Projekt SAMOLOT
- Projekt TELEFON
- Projekt OKULARY
- Projekt PIENIĄDZE
- Projekt PAPIER
- Sami też to potrafimy:
- Projekt FILM ANIMOWANY
- Projekt CHLEB
- Projekt CZEKOLADA
- Projekt MUZYKA
- Projekt TEATR
- Co w trawie piszczy:
- Projekt UL
- Projekt DOMY ZWIERZĄT
- Projekt GROŹNE ROŚLINY
- Projekt DZIWNE ZWIERZĘTA
- Projekt MAŁE POŻYTECZNE
Program zawiera 200 ekranów i animacji, nauczyciel otrzymuje przewodnik metodyczny.
Jak działa?
Każdy uczeń to uczeń zdolny wspiera realizację podstawy programowej na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Za jego pomocą uczeń nabywa odpowiednie kompetencje społeczne i uczy się współpracy w grupie. Dodatkowo program rozwija u dzieci kreatywność, przedsiębiorczość i zaradność.
Wykorzystanie metody projektu podczas pracy z programem wpływa na odpowiedzialność uczniów jak również wpływa na poprawienie organizacji pracy. Projekty mogą obejmować jeden lub większą liczbę przedmiotów. Można w nich wykorzystać zarówno środowisko lokalne uczniów jak i zaangażować w jakimś stopniu ich rodziców.
Dzięki wykorzystaniu podejścia projektowego uczniowie „wychodzą” poza standardowe ramy edukacyjne i przyswajają wiedzę poprzez rozwiązanie określonego zadania. Praca w grupie, podejście interdyscyplinarne a także opanowanie przydatnych kompetencji takich jak zastosowanie map myśli wzbudza zainteresowanie i zwiększa efektywność nauki.
Dlaczego warto?
- Zastosowane podejście projektowe zwiększa skuteczność nauki, uczy rozwiązywania konkretnych problemów i wzbudza zaciekawienie
- Zagadnienia mają charakter interdyscyplinarny, dzięki czemu uczeń nie „zamyka” się w sztuczny sposób w dziedzinie przedmiotu szkolnego ale rozwija własne horyzonty
- Dzięki pracy zespołowej, oprócz kompetencji „twardych” dotyczących zgłębianego tematu, uczniowie zdobywają też umiejętności „miękkie” takie jak współpraca, określenie ról w zespole, zarządzanie zadaniami
- Uczy rozwiązywania problemów metodami naukowymi: formułowania hipotezy i jej udowadniania (lub obalenia) metodą dedukcji, co przekłada się na możliwość wykorzystania w szerokim zakresie możliwości nie tylko w szkole
- Uczniowie poznają umiejętność tworzenia map myśli, przydatną w codziennym życiu w efektywnym podejmowaniu decyzji
- Rozwija u dzieci kreatywność, przedsiębiorczość i zaradność
- Uczy efektywnego zarządzania organizacją pracy
- Poradnik metodyczny z jednej strony pokazuje nauczycielowi kierunek i możliwości ale jednocześnie nie zamyka możliwości samodzielnego podejścia i modyfikacji. Istnieje więc wiele różnych opcji pracy nad poszczególnymi projektami
- Program pozwala na pracę z rzutnikiem i tablicą interaktywną – dzięki czemu praca w klasie staje się bardziej efektywna i ciekawa
- Wykorzystuje najnowocześniejsze zdobycze psychologii behawioralnej np. mechanizmy grywalizacji, przedstawienie wyników w formie komiksu lub filmu co dodatkowo zwiększa efektywność w zdobywaniu wiedzy
- Zawiera dodatkowe elementy takie jak e-Sudoku, e-Mandale, dyplomy, szachy – z pewnością praca z programem się nie znudzi a wśród uczniów wywoła efekt WOW!
- Program powstał we współpracy z uznanymi specjalistami z dziedziny edukacji wczesnoszkolnej (Dr hab. Małgorzata Żytko, Dr Małgorzata Sieńczewska) a rozwiązanie zostało wysoko ocenione przez eksperta ds.neurodydaktyki dr Marzenę Żylińską. Otrzymujesz więc produkt nie tylko ciekawy ale posiadający gwarancję właściwego przygotowania metodycznego
- Certyfikat ISO 9001:2015 / 13485 producenta.
Informacje techniczne
Główne informacje:
- Wersja językowa: polska
- Ilość stanowisk: 1
- Typ licencji: komercyjna
- Ważność licencji: wieczysta
- Nośnik: pendrive
Wymagania systemowe Każdy uczeń to uczeń zdolny:
• Windows 7/8/10 - wersje 32- i 64-bit
• Procesor 2,4 GHz
• 1 GB pamięci RAM (dla systemu 32-bit) lub 2 GB (dla systemu 64-bit)
• Karta graficzna pracująca z rozdzielczością 1024x768
• Karta dźwiękowa z podłączonymi głośnikami lub słuchawkami
• Mysz lub inne urządzenie wskazujące
• Port USB 2.0/3.0
• 700 MB miejsca na dysku twardym